Cześć, tu Gosia : )
Jestem nauczycielką muzyki, dyrygentką i propagatorką Teorii Uczenia się Muzyki prof. Gordona.
Moją pasją jest dzielenie się z ludźmi miłością do muzyki, a także pomaganie rodzicom w rozwijaniu uzdolnień muzycznych ich dzieci.
Przełomowym momentem mojego życia (nie tylko zawodowego!) było odkrycie Gordon's Music Learning Theory. Teoria w mojej pracy z niemowlętami i ich rodzicami rozwiała moje wątpliwości i odpowiedziała na pytania, które zadawałam sobie od zawsze: W jaki sposób umuzykalniać dzieci poniżej drugiego roku życia? Jak do nich trafić? Jaki jest sposób na to, aby każdy mógł śpiewać czysto? Aby rozumiał muzykę? Jak pokonywać trudności intonacyjne? Czy każdy może czysto śpiewać? Odpowiedź jest jedna: praca wg GMLT!
MLT (Music Learning Theory) stosuję z powodzeniem w każdym aspekcie mojej pracy! Wiedza, którą zdobyłam na kursach, seminariach oraz webinarach gordonowskich oraz doświadczenie zawodowego muzyka zaowocowały w postaci pomysłu na umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci. I tak w 2017 roku powstały BamBamki. Jestem bardzo dumna z tego projektu,
Uczenie muzyki wg MLT daje mi niesamowitą satysfakcję bo efekty przychodzą tak naturalnie, jak przyswajanie języka ojczystego. Dlatego już teraz zapraszam Ciebie i Twoje maleństwo na BamBamki online, bo one w równym stopniu implementują dzieciom muzykę i uczą je muzycznych reguł.
O potrzebie zajęć muzycznych dla niemowląt i dzieci poniżej 2 roku życia i sposobach dotarcia do tak młodego odbiorcy myślałam OD ZAWSZE.
W 2016 r. usłyszałam o "gordonkach", obejrzałam kilka przypadkowych zajęć w Internecie i nie przekonały mnie to do końca... (z perspektywy czasu i posiadanej wiedzy wiem, że większość z nich zajęciami gordonowskimi nie była ;)) Chciałam wiedzieć na czym polegają zajęcia gordonowskie NAPRAWDĘ.
Tak trafiłam na prawie roczny kurs gordonowski I st. organizowany przez Fundację Kreatywnej Edukacji oraz Polskie Towarzystwo Edwina Eliasa Gordona. Kurs prowadzony przez pionierów rozpowszechniania Teorii uczenia się muzyki w Polsce - Jolantę i Miłosza Gawryłkiewiczów oraz znakomitych specjalistów - m. in. Mirosławę Gawryłkiewicz i Barbarę Pazur. I już nie było odwrotu :). Gordonowska Teoria uczenia się muzyki okazała się dla mnie muzycznym objawieniem i kluczem do "know how".
Jednym z warunków otrzymania certyfikatu poświadczonego przez PTEEG w Polsce (oprócz zdania egzaminu) było odbycie praktyk. I w ten sposób w 2017 zaczęła się moja przygoda z BamBamkami. Jestem bardzo dumna z tego projektu, ponieważ rozwinął on muzycznie już ponad dwieście maluszków, a właściwie - całych rodzin. Dzieki tym zajęciom i mojej pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym i tymi, trochę starszymi ;), którzy śpiewają w moim dorosłym chórze, cały czas zdobywam wiedzę obserwując jak uczą się muzyki dzieci i dorośli.
Oczywiście, apetyt rośnie w miarę jedzenia :). Zafascynowana praktyką teorii uczenia się muzyki w sposób systematyczny i ciągły doszkalam się i uczę. Następne moje kroki to kurs II stopnia - nauczania dzieci w audiacji właściwej, podczas którego gościem specjalnym był Michael Martin (USA), a także seminaria i wykłady. Od czasu kiedy pandemia zamknęła nas w domu uczestniczę w kursach online i mam już dwa za sobą :). Zdecydowałam również, że podzielę się swoją wiedzą z rodzicami przygotowując dla nich webinary na temat rozwoju zdolności muzycznych u dzieci. Mam w planach również stworzenie kursu dla rodziców, dzięki któremu będą czuli się pewniejsi w nieformalnym muzycznym kierowaniu swoich dzieci.
Od połowy marca 2020 prowadzimy, razem z moją młodszą córką Olą, BamBamki online. Pierwsze wątpliwości - czy da się poprowadzić zajęcia gordonowskie bez kontaktu bezpośredniego z grupą, z dzieckiem, rozwiały się dosyć szybko. Większość dzieci bierze w nich chętnie udział i zaświadcza swoim radosnym śpiewem w trakcie lub po zajęciach o tym, że BamBamki online również "działają" jak trzeba. Wiem, że dzieci bardzo lubią nasze zajęcia online i domagają się, aby im włączać "Bamki" wielokrotnie. Zapraszam Cię więc serdecznie do skorzystania z oferty BamBamki online i obejrzenia zajęć pokazowych 🙂